Forældrene fortæller

Far til Mads

Efter nogle turbulente år i Københavns skolevæsen skulle vore søn videre i systemet, og skolepsykologen anbefalede Roskilde Friskole.

Vi syntes godt nok, at Boserup var langt væk fra Amager, hvor vi boede. Vi havde måske også vores fordomme om Tvindskoler.
Det første forberedende møde var rigtig positivt. Det endte med, at vi flyttede fra Amager til Roskilde for at være tæt på skolen og skifte sønnens miljø. Kort tid efter kom vores søn også til at bo på skolen. Vores fordomme blev gjort til skamme.

Vi har aldrig fortrudt vores beslutning. Det reddede vores familieliv og gav vores søn nogle unikke oplevelser. Han har ikke haft koncentration til at læse bøger, men lærte meget alligevel. Vi oplevede et kæmpe engagement og en masse åbne hjerter. Der blev gjort en kæmpe forskel for vores søn og os.

Når vores søn i dag mindes sin tid på Boserup, er det i et positivt lys. Jeg plejer at sige til ham, at hvis han ikke havde haft sine diagnoser, så havde vi aldrig lært alle de spændende mennesker på Boserup at kende.

I dag er vores søn en ung mand med en uddannelse i baghånden, sunde interesser og ikke mindst er han glad for og har mod på livet.

Far til Mads

Vores fordomme blev gjort til skamme. Vi har aldrig fortrudt vores beslutning.

Ingen resultater fundet

Siden du anmodede om kunne ikke findes. Prøv at præciser din søgning, eller brug navigationen ovenfor til at lokalisere indlægget.