Folkeskolens afgangsprøver

Roskilde Friskole har gode erfaringer med, at skoletrætte elever ender med at tage Folkeskolens Afgangsprøver. Der udarbejdes en individuel plan, for hvordan den enkelte elev kommer til at tage så mange eksamener som muligt, og ender med folkeskolens afgangsprøver i FP9 og FP10.

Skolen tilbyder samtlige fag til folkeskolens afgangsprøver. Det er muligt for enkelte elever at gå op i færre fag fx dansk, matematik og engelsk. Hvis en elev skal fritages for at gå til afgangsprøve i et eller flere fag, skal forældrene skrive under på dette.

Folkeskolens afgangsprøver afholdes på Roskilde Friskole. Roskilde Friskole deltager i censorfordelingen i Roskilde Kommune.

Efter aftale med Roskilde kommune er Hedegårdenes Skole i Roskilde ansvarlig for afgangsprøverne i 9. Klasse og Tiendeklasses Center Roskilde for afgangsprøverne i10. Klasse.

På Roskilde Friskole får udsatte unge taget folkeskolens afgangsprøver.