Årets højdepunkter

For at give eleverne nogle gode oplevelser der styrker dem fagligt og socialt, har vi i Årsprogrammet indlagt en række højdepunkter i løbet af skoleåret.

Efterårskoncert

I november deltager vi i en efterårskoncert hvor vi mødes med 4 andre skoler der hver fremfører deres forestilling med musik, digte, dans, billedkunst, trylleri, rap mv.

Det foregår i gymnastiksalen ved Magleby Skolecenter.

Vinterkoncert

I slutningen af januar holder vi Vinterkoncert og mødes med andre unge, forældre, samarbejdspartnere for at lytte til klassisk og moderne musik.

Sommerteater

I løbet af foråret sætter vi et teaterstykke op, som vi spiller for forældre og for institutioner i Roskilde og omegn. I slutningen af maj mødes vi til sommerteater, hvor mange børn, unge og voksne kommer for at se hinanden spille teater. I de senere år har vi stillet op med teater inden for eventyrgenren og med musik og sang som en del af forestillingen.

Sommerteaterstævnet bliver afholdt i Juelsminde.

OL på Tvind

I starten af september drager skolen til Vestjylland, hvor vi i løbet af nogle dage deltager i et stort anlagt sportsarrangement, hvor vi mødes med børn, unge og voksne fra skoler, der kommer fra hele landet. I to dage dyster vi med de ca. 500 fremmødte i mere end 50 discipliner – fra puslespil til øksekast og meget, meget andet.

Der er noget for enhver, og der er en god sund konkurrence mellem skolerne. OL bliver afholdt på Tvind i Vestjylland.

Sarahs elev opgave om spiseforstyrelse

Sommerteater er et af de kulturelle højdepunkter på Roskilde Friskole.

Sommerteater

OL på Tvind er et af de kulturelle højdepunkter på Roskilde Friskole.

OL på Tvind

Vinterkoncert er et af de kulturelle højdepunkter på Roskilde Friskole.

Vinterkoncert