B – klassen

B står for Boglig og for at Bestå – fx folkeskolens afgangsprøver.

Målgruppen

Børn og unge, der kan profitere af at være i et miljø, hvor der er vægt på undervisning.
For sårbare børn og unge med forskellige diagnoser, der kan profitere af at være i et fællesskab.
Alder 13 – 16 år ved indskrivningen.

Undervisningen

I klassen er der vægt på undervisning i dansk, matematik og engelsk men også biologi, historie, geografi, samfundsfag, kristendom, fysik, tysk og idræt.
Der er daglige morgensamlinger og nogle gange ser vi TV-avisen og diskuterer hvad der foregår i samfundet.

Der er muligheder for at indlægge perioder i undervisningen, hvor der kan arbejdes på værkstederne, passe hestene, vandreture med hundene mv.

Klassen holder til i et stort klasselokale med to mindre lokaler tilknyttet. I de mindre lokaler kan der foregå én til én undervisning, eller der kan undervises en mindre gruppe.
Der er mulighed for at afslutte med folkeskolens afgangsprøver i 9. og 10. klasse – fuld fagrække eller i færre fag.
Der er skolebusordning.

Roskilde Friskole har et højt ambitionsniveau, når det gælder at støtte sårbare unge i at tage Folkeskolens Afgangsprøver.

Sårbare unge afgangsprøve - ambitiøse lærere på Roskilde Friskole.

I klassen er der vægt på undervisning i dansk, matematik og engelsk men også biologi, historie, geografi, samfundsfag, kristendom og fysik.